Van Los Angeles naar Pismo Beach - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van Jan en Katja Vledder - WaarBenJij.nu Van Los Angeles naar Pismo Beach - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van Jan en Katja Vledder - WaarBenJij.nu

Van Los Angeles naar Pismo Beach

Blijf op de hoogte en volg Jan en Katja

26 Juni 2014 | Verenigde Staten, Pismo Beach

Vandaag nemen we met pijn is ons hart afscheid van Mickey en z'n vriendjes. Aan de andere kant is het ook weer fijn om uit de mensenmassa weg te gaan. Het weer is somber. We rijden de beroemde Highway 1. Maar voordat we daar zijn moeten we door de verkeerschaos van LA. pffff. Daarna volgt Malibu. Nu zal het door de bewolking komen maar het ziet er troosteloos uit. De villa's op de heuvels steken schril af tegen de armoede bij het strand. En dan na de volgende heuvel breekt de zo'n door en wordt alles vrolijker. We vergapen ons aan het landschap. Meer richting Pismo neemt het agrarisch deel toe en zien we honderden mensen aan het werk op de immense velden. Voor we het weten arriveren we in Pismo en rijden pardoes het hotel voorbij. Jan ziet nog net in z'n ooghoek het bordje dus we draaien om. We kijken elkaar aan. Oei!!! Het beloofde zwembad is 3x2 en er hangt een bordje: under construction. De kamer is niet afgeschilderd maar het bed prima. We besluiten naar het strand te wandelen. Daar zien we in zee een soort fonteintjes. We vragen wat het zijn. Dat zijn walvissen mevrouw! En op dat moment zien we een rug boven water uitkomen. Wauw! Na het eten wandelen we naar de kamer en komen we erachter dat je de buren kunt horen ademen. Zo dun zijn de wandjes. Maar wat maakt dat uit. We hebben walvissen gezien!