Op weg naar Flagstaff. - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Jan en Katja Vledder - WaarBenJij.nu Op weg naar Flagstaff. - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Jan en Katja Vledder - WaarBenJij.nu

Op weg naar Flagstaff.

Blijf op de hoogte en volg Jan en Katja

25 Mei 2014 | Verenigde Staten, Flagstaff

Vandaag laten we de herrie van Las Vegas achter ons. Maar goed ook want je wordt zo makkelijk meegezogen in deze nooit slapende stad. Je bestelt een drankje en krijgt een liter. Genoeg om verschrikkelijk dronken te worden. Zonde van de tijd dus beter opletten in het vervolg!

Jan is wat nerveus want we gaan vandaag voor het eerst met de auto op pad. Echter na 10 kilometer rijdt hij alsof hij nooit anders heeft gedaan. Dus op weg naar Flagstaff.

Onderweg dalen en stijgen de temperaturen als een jojo. Van bijna 30 tot 5 en weer terug. Eerst lachen we om waarschuwingsborden over gladheid maar als de sneeuw later valt zijn we stomverbaasd. De reis verloopt voorspoedig en we besluiten van de Highway af te gaan en de stuk van de historische route 66 te volgen. Een verscheidenheid aan landschappen trekt aan ons voorbij. Ongeveer 40 kilometer voor Flagstaff zien we een bord met de waarschuwing voor bosbranden. Een dichte rook hangt om ons heen. In ons overnachtingshotel horen we dat Sedona misschien niet te bereiken zal zijn. Dat betekent ook dat onze ballonvlucht dan niet doorgaat. Een telefoontje met het hotel leert ons dat we er gelukkig terecht kunnen. Over de ballonvlucht is verder nog niets bekend. We gaan het zien.