We gaan door - Reisverslag uit Belmopan, Belize van Jan en Katja Vledder - WaarBenJij.nu We gaan door - Reisverslag uit Belmopan, Belize van Jan en Katja Vledder - WaarBenJij.nu

We gaan door

Door: Jan en Katja

Blijf op de hoogte en volg Jan en Katja

16 Februari 2012 | Belize, Belmopan

Na een goed gesprek met de verantwoordelijke voor de excursies en een heel vriendelijke brief van de jawel!!! Italiaanse kapitein en een bijna slapeloze nacht breekt de ochtend aan. We ontbijten op ons balkon en zien de zon en Belize opkomen aan de horizon. We besluiten mee te gaan met onze eerder geboekte excursie naar Belize City en Altun Ha een oude Maya plek. Onderweg komen we onwaarschijnlijke armoede tegen. Een soort combinatie van Peking Express en Grenzeloos Verliefd. Wat een bende, wat een eenvoud en dat in de 21e eeuw.

Bij Altun Ha besluiten we omdat het een gewone trap is en we niet op handen en voeten naar boven hoeven zoals in Coba en er zeer goed opgelet wordt en steeds water verstrekt wordt toch naar boven te gaan. We gaan SAMEN. En samen bereiken we de top en zitten even stil voor ons uit te staren.

Daarna weer terug. We zien uitgemergelde geiten, koeien en paarden. Honden kinnen nauwelijks lopen en mensen wonen vaak in niet meer dan een paar palen met wat hout ertussen geslagen en een golfplaten dak. Een beetje beschaamd keren we terug naar ons drijvende paleisje en op de boot die ons terugbrengt naar het moederschip zien we ook nog dolfijnen.

Het leven is mooi besluiten we en om onze vermoeide lijven wat rust te gunnen boeken we een cabana op het parelwitte strand van Roatan. Alweer de laatste haven van onze cruise.