Death Valley - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Jan en Katja Vledder - WaarBenJij.nu Death Valley - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Jan en Katja Vledder - WaarBenJij.nu

Death Valley

Blijf op de hoogte en volg Jan en Katja

11 Juni 2013 | Verenigde Staten, Death Valley Junction

Vandaag reizen we door naar Death Valley. Maar niet voordat we voor Jan een originele 501 hebben gescoord voor €35 en twee Ralph Lauren polo's voor nog geen €30 per stuk. Iedereen die we onderweg zijn tegengekomen heeft ons afgeraden naar Death Valley te rijden. Maar zelf zijn ze er natuurlijk wel geweest dus dat gaat bij mij dan altijd meteen kriebelen. Jan was er wat nerveus van geworden. Een automaat die het niet aan kan? Ammehoela! Ze rijden hier allemaal automaat dus gaan! En ik maar wachten op warmte.... 40 graden is inmiddels normaal dus kom maar op met 50!

Zonder problemen bij onze accommodatie aangekomen. Een ranch met een kamer met balkon en heuse schommelstoelen. Maar geen 50 graden. Jan wilde graag naar Dantes view maar door de verhalen toch maar niet. Ik ben het gaan navragen en met het dreigement dat ik die auto zelf naar boven zou rijden als hij het niet deed gingen we toch op pad. En niet voor niets! Wat een uitzicht! Om stil van te worden en dat ver ver ver beneden zeeniveau.

Genoten hebben we. Waarschijnlijk ook omdat het toeristen seizoen nog niet is losgebarsten. En de temperatuur??? Even na half vijf gingen we door de 50 graden grens. Een kwartier heb ik buiten gestaan. De kokende wind rond m'n lijf gevoeld. Iedere spier kwam los. Alle pijntjes verdwenen door die heerlijke hete lucht. Toen moest ik van Jan de auto in. Hij was bang dat ik het zou begeven in de verzengende hitte.

Kortom weer een dag om nooit te vergeten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan en Katja

Actief sinds 10 Aug. 2011
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 22967

Voorgaande reizen:

22 Mei 2014 - 10 Juni 2014

Opnieuw naar het Wilde Westen

28 Mei 2013 - 17 Juni 2013

Het Wilde Westen

08 Februari 2012 - 20 Februari 2012

Onze droomreis

Landen bezocht: