Door naar Panguitch. - Reisverslag uit Panguitch, Verenigde Staten van Jan en Katja Vledder - WaarBenJij.nu Door naar Panguitch. - Reisverslag uit Panguitch, Verenigde Staten van Jan en Katja Vledder - WaarBenJij.nu

Door naar Panguitch.

Blijf op de hoogte en volg Jan en Katja

08 Juni 2013 | Verenigde Staten, Panguitch

Vandaag staat er een niet zo lange trip op het programma. We reizen door Dixie National Forest naar Panguich. Waren tot nu toe alle wegen omringd door rotsen nu rijden we door wonderschone natuur. En we zien veel dieren. Zo konden we nog net op tijd de bijna uitgestorven Utah prairiehond ontwijken die zomaar overstak. Verder hebben we verschillende roofvogels en eekhoorns gezien. En koeien storen zich ook niet aan de weg. Wandelen rustig voor je auto langs. Hoewel niet zoveel kilometers hadden we toch ruim vijf uur nodig om te komen een paar kilometer voor Panguich. Het "hotel" waar we zouden moeten verblijven was een oude loods met golfplaten dak. Gelukkig snapte de mevrouw dat dat misschien niet zo'n goed idee was ze had ook blokhutjes en daar mogen we nu twee keer overnachten. Ook mochten we bij haar eten want in de wijde omtrek is er niets te krijgen. Wat hebben we lekker gegeten!!!!

Wat ons blijft verbazen is de armoede die we overal zien. Hele dorpen verlaten of in de veiling. Ook hoorden we op de radio van een paardenveiling waar de startprijs $ 25!!!!!!! Was!!!!

Morgen gaan we naar Bryce Canyon. Om een klein beetje in contact te blijven met de buitenwereld mogen we haar internet gebruiken. Telefoon is bijna niet te doen.