Naar San Fransisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jan en Katja Vledder - WaarBenJij.nu Naar San Fransisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jan en Katja Vledder - WaarBenJij.nu

Naar San Fransisco

Blijf op de hoogte en volg Jan en Katja

01 Juli 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag nemen we afscheid van het prachtige Yosemite. Het is al bijna 40 graden als we opstaan. Een drukkende hitte die het ademen buiten bijna onmogelijk maakt. Na het ontbijt gaan we op weg naar San Francisco.

We rijden door indianen land en langzaamaan worden we verder richting de snelweg geduwd. Ook zien we de temperatuur dalen. Ik dacht niet dat ik het ooit zou zeggen maar gelukkig!

Om een uur of twee checken we in in ons hotel. Vanaf nu moeten we even gaan regelen. Eerst maar even een wasje draaien en ondertussen België - USA kijken. Daarna de huurauto inleveren want de komende dagen reizen we met de hop on hop off bus door San Francisco. Dus richting vliegveld. Auto inleveren was snel gebeurd dus nu eerst naar United. We hebben het ons niet gerealiseerd bij het boeken maar we vliegen terug op de 4e juli. Die dag zullen de veiligheidsmaatregelen enorm zijn, dus een uur om over stappen is gekkenwerk. Dat snappen ze ook bij United dus we vertrekken ruim een half uur eerder waardoor onze transfertijd langer wordt. Een hele opluchting want nu het eind in zicht komt willen we ook echt naar huis.

De shuttle brengt ons terug naar het hotel. Tijd voor een borrel. Het eten wordt nog even puzzelen want we zitten in de Chinese wijk. Maar ik heb ook een Mac gezien.

En dan is er nog zoveel te vertellen. We vragen naar een restaurant. De man vraagt eerst of we Duits zijn. Als hij hoort dat we Nederlanders zijn begint hij te praten en vraagt wat we gedaan hebben deze vakantie. Natuurlijk komen we uit bij paarden. De man heeft bij de bereden politie gezeten van San Francisco. Hij vraagt me mee naar achteren te gaan. Daar in een hokje achter z'n werkplaats hangen vier zadels. Van z'n vier favoriete paarden. Hij schiet vol als hij over z'n verleden vertelt. Wij durven geen foto te nemen.

Dan het eten. We komen in een echte diner terecht. De obers zijn een beetje suffig. Er zijn amper mensen maar er staan wel drie koks. We snappen er niets van. Aan de muur hangen oorkondes van beste restaurant van vele jaren. Het blijkt dat hier sinds de opening in 1959 niets veranderd is. Zelfs de prijzen zijn belachelijk laag. Het eten is goed. Als we een toetje willen bestellen mag dater maar één zijn. Anders krijgen we het niet op. De rekening: $ 31,61.