Een dagje San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jan en Katja Vledder - WaarBenJij.nu Een dagje San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jan en Katja Vledder - WaarBenJij.nu

Een dagje San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Jan en Katja

02 Juli 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag staan we wat later op. Om acht uur zitten we aan het ontbijt samen met jongelui uit Nederland. Ze gaan vandaag naar huis. Ze hebben de laatste dagen in het hotel doorgebracht omdat hun dochtertje ziek was. Ze zijn bek af. Ze hebben een rondreis gemaakt mer een camper en als we het zo horen zijn we blij dat wij voor hotels hebben gekozen.

Als we opgehaald worden door de shuttle is het heerlijk weer. Toch maar een jas in de rugzak en een trui voor Jan. De reis naar SF gaat voorspoedig. Als we halverwege boven de grond komen zit alles dicht van de mist. Als we later midden in de stad zijn schijnt de zon weer. Rare stad.

We boeken meteen de hop on hop off tour voor twee dagen. Scheelt een hoop lopen. We wachten in het zonnetje op onze bus. Na een stuk van de stad gezien te hebben inclusief de Golden Gate Bridge half in de mist waar het verschrikkelijk koud was hoppen we off aan het begin van Fishermanswarf. We eten eerst wat en gaan dan verder te voet. De zon schijnt wel weer maar echt warm is het niet meer.

We genieten van alles om ons heen. Dan gaan we naar Macy's. De grootste ter wereld. Wat is er leuker dan shoppen till you drop? Op de bovenste verdieping zit een restaurant en daar krijgen we zomaar een tafeltje aan het raam. Wat een uitzicht over Union square. We genieten.

Dan terug met de BART naar het vliegveld. Helaas laat de shuttle naar het hotel op zich wachten maar als Jan z'n geduld verliest en het hotel belt staat hier ineens.

Het was weer een heerlijke dag!