Van Pismo naar Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Jan en Katja Vledder - WaarBenJij.nu Van Pismo naar Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Jan en Katja Vledder - WaarBenJij.nu

Van Pismo naar Monterey

Blijf op de hoogte en volg Jan en Katja

26 Juni 2014 | Verenigde Staten, Monterey

Vandaag staat er 172 mile op het programma. Daar straat bijna drie uur voor. We weten echter al dat het meer zal nemen. We kleden ons warm aan het is 12 graden. We nemen "ontbijt" in een kamertje van 2x3 en waar ze me glazig aankijken als ik om thee vraag. Als we weer buiten staan breekt de zon door en kleden we ons weer om. Er staat slechts 172 mile op het programma maar we weten nu al dat dit een lange dag gaat worden. Er staan veel belangrijke punten op ons programma. Als eerste Morro Rock. Maar zo helder de weg is, zo in een dikke laag mist ligt de rock. Als we ons ietwat teleurgesteld omdraaien horen we een geluid. Ongeveer 10 zeehondjes zwaaien ons vrolijk toe, net als hun eekhoorn vriendjes. We gaan door. Jan heeft z'n huiswerk gedaan en Hearst Castle staat op het programma. De media tycoon Hearst heeft een citadel laten bouwen en alles vanuit Europa in laten brengen. Hij noemde het een ranch, de Amerikanen een Castle maar het is gewoon een kerk. Het doet me een beetje aan Neu Schwanstein denken. Maar goed. Tijdens ons bezoek zeggen ze dat er een paar zeeolifanten gesignaleerd zijn drie kilometer verderop. We besluiten een kijkje te nemen en verwachten er misschien twee of drie te zien. Er zijn er een paar honderd! Gewoon recht voor onze neus!

We moeten verder. Bij Julia's Point is er een waterval die rechtstreeks de oceaan in stroomt. Ons volgende punt. We zijn dan al talloze keren gestopt voor foto's.

Adembenemend is niet het juiste woord maar een ander meer overtreffend is er niet.

Eindelijk om half zeven komt het hotel in zicht. We krijgen een adres mee voor het eten. We moeten even wachten maar o, o, o wat was dit lekker. Van de ober krijg ik de cocktail van de dag. Iets in een ananas en als we weggaan een roos. Ik voel me blij en speciaal. Wat een super dag!