LA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jan en Katja Vledder - WaarBenJij.nu LA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jan en Katja Vledder - WaarBenJij.nu

LA

Blijf op de hoogte en volg Jan en Katja

23 Juni 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vanmorgen vroeg op want we worden gehaald voor een dag Los Angeles. Na in het verzamelpunt overgestapt te zijn in een kleinere bus en andere passagiers te hebben opgehaald gaan we op weg. De chauffeur is een Zuid-Afrikaan met een gezonde dosis humor.

Eerste punt zal Hollywood zijn. We zijn benieuwd. Al snel wordt de bebouwing meer en zo ook het aantal bouwputten van gesloopte panden en rotzooi. Opeens zie ik de zo bekende sterren op de stoep. Het zal toch niet???? Maar jawel we zijn tussen alle troep op de beroemde walk of Fame beland. 500 meter verderop worden we afgezet. Er staat een modern gebouw dat verbonden wordt met een ander gebouw met diverse bruggen. Als je daar in het midden gaat staan kun je de letters HOLLYWOOD zien. Wij als reizigers onderling kijken elkaar aan. We hebben iets meer dan een uur en inderdaad alle bekende en minder bekende sterren hebben hier een eigen tegel. Ligt het aan ons of valt het tegen? Gelukkig hebben we een goede zoom op de camera dus ook het Hollywood teken kan dichtbij gehaald worden. Na een koffie bij Starbucks en een foto met een Oscar gaan we te vroeg terug naar de bus. Daar treffen we tot onze verbazing al de jongste medereizigsters aan. We komen tot dezelfde conclusie: we hebben het gezien maar wat een nep! We zullen nooit meer op dezelfde manier naar de Oscar uitreiking kijken. Niet mooi maar plastic en alles nep.

Na een half uurtje komen we aan bij Farmers Market. Vooral veel buitenlandse mensen brengen daar eten aan de man. Een ware belevenis. Helaas kunnen we de kruiden en specerijen niet meenemen. Na een korte lunch nog even het nieuwere deel in. Daar vinden we tot onze verrassing een winkeltje waar alles porselein lijkt maar plastic is. Nu was vorige week toevallig net m'n slacouvert gebroken dus meteen maar twee nieuwe aangeschaft.

Door naar Rodeo Drive en Beverley Hills. We zien alle dure winkels, plekken waar mensen gekke dingen deden en huizen verscholen achter hoge hekken.

Voor ons was het hoogtepunt van de dag Mailbu Beach. Heerlijk weer voldoende ruimte en een gezellige sfeer. Voor Jan was het hoogtepunt een Applestore helemaal van glas.

Na tien uur kwamen we moe maar voldaan aan in ons hotel. Onderweg hadden we Jan z'n favoriete restaurant gezien Outback dus daarnaartoe gewandeld en als altijd heerlijk gegeten. Morgen doen we even rustig aan want de dag daarna staat er weer een dag Disney op het programma.