Van Marana naar San Diego via Yuma - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Jan en Katja Vledder - WaarBenJij.nu Van Marana naar San Diego via Yuma - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Jan en Katja Vledder - WaarBenJij.nu

Van Marana naar San Diego via Yuma

Blijf op de hoogte en volg Jan en Katja

19 Juni 2014 | Verenigde Staten, San Diego

Vanmorgen moesten we met pijn in ons hart afscheid nemen van de White Stallion Ranch. We gaan iedereen en onze paarden Cody en Hazel missen. Maar we gaan zeker terug.

Na een goed ontbijt en nog wat inkopen op weg naar San Diego. 614 kilometer. Maar de weg is goed en ruim dus we gaan op weg. Al snel volgt de ene na de andere road block. Douane op zoek naar Mexicanen en drugs. Maar altijd vriendelijk. En dan de "muur" langs de Mexicaanse grens. Gewoon bizar. We verbazen ons over het landschap. Het verandert van cactussen naar woestijn en gewoon alleen maar steen. We kijken onze ogen uit.

In Yuma is het bijna 45 graden maar de oude gevangenis moet bekeken worden. We bezwijken bijna. Dus verder richting San Diego. En het wordt drukker en drukker. Waarom zijn we niet gewoon in Marana gebleven? Maar ja ook dit deel heeft z'n charme. En als we straks weer aan de herrie en drukte gewend zijn wordt het vast weer leuk.