Bakersfield - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Jan en Katja Vledder - WaarBenJij.nu Bakersfield - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Jan en Katja Vledder - WaarBenJij.nu

Bakersfield

Blijf op de hoogte en volg Jan en Katja

12 Juni 2013 | Verenigde Staten, Bakersfield

Vandaag verlaten we Death Valley en moeten we echt een eind rijden. Maar niet voordat we Scotty Castle hebben bezocht. Na 302.485.734 stenen ben ik gestopt met tellen. Daarna kregen we zandduinen, zoutvlaktes en nog meer stenen. Het laatste stuk moest van de Ranger de airco van de auto uit. Dit omdat anders de motor overhit zou raken van het stijgen en dalen. Omdat we vanmorgen net zo warm begonnen zijn als gisteren geëindigd, werd het al snel echt steamy in de auto. We hadden keurig berekend tot hoever we konden rijden met onze tank. De bewoonde wereld was met gemak haalbaar hadden we bedacht. Dus toen we nog een kwart tank hadden en er een dorp in zicht kwam waren we dik tevreden. Er waren acht benzine stations. Zes waren er verlaten, opgeheven of afgebrand. De nummers zeven en acht waren door Firefighter Gooiman (z'n opa kwam uit Nederland) vanmorgen hoogstpersoonlijk afgesloten en gingen niet eerder open dan hij dat goedvond. Toen begonnen we hem toch wel te knijpen. We waren zo blij dat we in het volgende dorp 50 mijl verderop een tankstation zagen dat we met plezier € 0,75 per liter hebben betaald. Echt een vermogen voor Amerika!

Daarna door naar Bakersfield. De weg ernaartoe was mooi. Heel afwisselend. Maar hoe dichterbij we kwamen hoe drukker het werd. Hadden we de afgelopen weken hooguit één auto per half uur gezien. Nu waren het er tientallen per seconde. We wilden terug!!!!!!!

Maar morgen staat de kers op de taart op het programma Sequoia National Park. En daarna nog de slagroom San Francisco.